کمیاب سنتر

فروشی

کمیاب سنتر

فروشی

جدیدترین نسخه پیام رسان Google عرضه شد!!

Google Talk نام یک پیام رسان جدید از سری محصولات کمپانی معروف Google است که به دنبال عرضه دنباله دار نرم افزارهای مفید و رایگان این شرکت , منتشر شده است. Google Talk نام آخرین محصول و از پر سرو صدا ترین محصولات گوگل است که جهت رقابت با پیام رسان های معروف شرکت یاهو و مایکروسافت, طراحی و عرضه شده است. این نرم افزار از محیط بسیار ساده و بی آلایشی تشکیل شده که بیشتر شما را به یاد محصولات ساده و پرطرفدار شرکت Apple می اندازد! استفاده از آن بسیار ساده و اطلاعات مورد نیازآن جهت Log In کردن در برنامه, همان شناسه و رمز عبور کاربران در سیستم ایمیل گوگل موسوم به Gmail میباشد. این برنامه پس از نصب در , در System Try ویندوز نشسته, و قادر است در صورت اتصال کاربر به اینترنت بصورت کاملا خودکار به سرور گوگل متصل شده و حتی شما را از تعداد ایمیل های دریافتی خود به همراه ارسال کننده و عنوان آن ها ( در سیستم Gmail) مطلع کند. در بالای Google Talk سه لینک به نام های Help,Setting و Inbox قرار گرفته که به ترتیب شامل بخشی جهت تعیین تنظیمات برنامه , مراجعه به سایت نرم افزار جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون برنامه, و بخش آخر جهت ورود سریع به Inbox ایمیل شما در Gmail میباشد. از آنجایی که این نرم افزار با نام بتا یا نسخه آزمایشی عرضه شده و اولین نسخه آن میباشد, خیلی نمیتوان به قابلیت ها,کمبودها و اشکال های آن خرده گرفت, اما فقدان برخی قابلیت های آن مانند عدم امکان استفاده از شکلک های احساسی موسوم به Smilies ها در آن به شدت خود نمایی میکند. نکته قابل توجه این است که اطلاعات آدرسهای ایمیل ذخیره شده در دفترچه آدرس‌Address Book هر کاربر Gmail به صورت خودکار داخل نرم‌افزار Google Talk بارگذاری شده تا امکان ارسال پیام‌ برای دیگر دوستان خود که در Gmail صاحب اکانت هستند به ساده ترین روش ممکن امکانپذیر باشد.

برای دانلود و خواندن ادامه توضیحات روی ادامه متن کلیک کنید.



همانگونه که از نام Google Talk مشخص است این برنامه به قابلیت ارسال پیام‌های صوتی یا Voice Chat جهت برقراری ارتباط صوتی بین کاربران مجهز است, که با توجه به نام آن انتظار میرود از کیفیت بهتری جهت برقراری کنفرانس های صوتی , نسبت به دیگر نرم افزار های رقبا برخوردار باشد. شرکت گوگل هدف خود از به‌کارگیری استاندارد XMPP را متصل کردن سیستم پیغام‌رسانی خود به دیگر سیستم‌های پیغام‌رسانی معروف دنیا عنوان کرده است. Google Talk براساس یک سیستم نرم‌افزاری اپن سورس به نام Jabber طراحی شده که خود زمانی به عنوان یک پیام رسان مستقل به بازار عرضه میشد, سیستم نرم‌افزاری این برنامه از یک پروتکل پیغام رسانی به نام XMPP یا eXtensible Message and Presense Protocol بهره می‌گیرد, که با توجه به هدف گوگل (متصل کردن پیام رسان های مختلف دنیا به Google Talk) برنامه Jabber ابزاری مناسب جهت دستیابی به هدف بشمار میرود. ورود گوگل به بازار نرم افزار های پیام رسانی و ارائه نرم‌افزار گفتگوی اینترنتی Google Talk موجب واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران و تحلیلگران صنعت فناوری اطلاعات شده است. گوگل با ارائه جدیدترین نرم افزار خود به سرزمین پرطرفدار ترین نرم افزارهای دنیا یعنی پیام رسان ها پا گذاشته و برای چندمین بار زنگ اخطار را برای رقبای خود (یاهو ,مایکروسافت و ...) به صدا در آورده است, بصورتی که با ظهور خود در این عرصه بزودی شاهد ارتقای برنامه های پیام رسان دیگر شرکت ها هم خواهید بود. Google Talk راه زیادی برای پیشرفت در پیش رو دارد که مطمئنا گوگل , بزرگترین جستجوگر دنیای اینترنت که اخیرا به دنیای نرم افزار نیز یورش برده است از بخوبی از پس آن برخواهد آمد. در پایان یاد آور شوم که کمپانی بزرگ گوگل در حال حاضر علاوه بر موتور جستجوگر معروف خود به ارائه سرویس‌های دیگری همچون سرویس وبلاگ‌نویسی Blogger، خدمات پست الکترونیکی Gmail , سرویس عکس‌های ماهواره‌ای Google Earth و ارائه نرم افزار های مختلف همچون Picasa, Google Toolbar, Gmail Notifier و ... روی آورده است , که همین موضوع بسیاری از سهامداران و صاحبنظران را نگران ساخته است!, عده‌ای از صاحب ‌نظران معتقدند شاید گوگل درصدد تبدیل شدن به یک پورتال تمام عیار مانند Yahoo، MSN و AOL باشد, به اعتقاد آنان ممکن است گسترش کسب‌وکار گوگل این شرکت را وارد چالش‌های جدیدی با دیگر غول‌های رسانه‌ای اینترنتی کند و به استحکام موقعیت اقتصادی این شرکت لطمه وارد کند! استفاده از این نرم افزار کم حجم را به کلیه دوستداران Chat و یاهو مسنجر توصیه کرده و پیشنهاد میکنیم حداقل برای یکبار Google Talk و قابلیت هایش را آزمایش کنید, شاید Yahoo Messenger را ترک کردید!
 اخیرا نسخه جدید این مسنجر منتشر شده که دارای قابلیت های جدیدی بشرح زیر میباشد:
- قابلیت استفاده از avatar ها - نمایش اطلاعات کاربران در منو, با نگه داشتن موس روی یک نفر در لیست شما شاهد اطلاعات وی خواهید بود. - اضافه شدن دکمه های Add/View به پایین برنامه - قابلیت انتخاب theme جهت تغییر ظاهر برنامه به سلیقه کاربر، این برنامه در حال حاضر شما 9 theme مختلف میباشد. - قابلیت تعیین وضعیت یا (status) ( مانند مسنجر Yahoo) جهت نمایش وضعیت شما به دیگر کاربران

دانلود با حجم  1.27 مگابایت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد